Správa GMail účtů

Návod pro správu emailových účtů v GMailu

Adresa pro přístup k administraci je https://mail/vasedomena.cz
a adresa pro přístup k emailovým schránkám je
http://mail.vasedomena.cz/#inbox.

Vytvoření schránky

  1. Po přihlášení ke svému účtu v okně prohlížeče klikneme na stránce Doručená pošta na odkaz Správa této domény.
  2. V následující stránce klikneme na Vytvořit nové uživatele
  3. Vyplníme jméno, příjmení a uživatelské jméno nové schránky. Zbytek emailové adresy doplní GMail sám.
  4. Jak je vidět pod kolonkou pro uživatelské jméno, nové schránce bylo přiděleno dočasné heslo, o jehož změnu budete požádáni při prvním přihlášení k nové schránce. Pokud si přejete zadat rovnou své heslo, klikněte na Nastavit heslo a vyplňte heslo do příslušných kolonek. Google v rámci bezpečnosti požaduje heslo v minimální délce 6 znaků.
  5. Kliknutím na Vytvořit nového uživatele dokončete práci.

Změna hesla a práv schránky

  1. Ve stránce Správa této domény kliknete na Uživatelé a skupiny.
  2. Vyberete schránku, kterou chcete upravit a kliknete na jméno.
  3. Pro změnu hesla kliknete na Změnit heslo.
  4. Pro nastavení, nebo zrušení správcovství pro doménu zaškrtnete, respektive odškrtnete kolonku Privilegia.
  5. Kliknutím na Uložit změny dokončete práci.

Smazání schránky

  1. Ve stránce Správa této domény kliknete na Uživatelé a skupiny.
  2. Vyberete schránku, kterou chcete smazat a kliknete na jméno.
  3. Pro smazání kliknete na Smazat uživatele.
  4. Objeví se varování o ztráty dat dané schránky.
  5. Po kliknutí na Smazat uživatele v rámečku s varováním dojde ke smazání schránky.

Upozornění: Po smazání schránky je možno vytvořit schránku se shodným uživatelským jménem až po uplynutí 5 dní.

Přesměrování schránky

  1. Přihlaste se do Doručené pošty schránky, kterou chcete přesměrovat.
  2. Klikněte na Nastavení vpravo nahoře.
  3. V záložce Přeposílání a protokol POP/IMAP vyberte volbu Přeposílat kopii příchozí pošty na.
  4. Vyplňte cílovou emailovou adresu a zvolte, zda chcete zachovat kopii příchozích emailů ve stávající schránce, nebo ne.
  5. Kliknutím na Uložit změny potvrdíte svou volbu.

Postup při ztrátě hesla

  1. V případě, že se nemůžete přihlásit ke svému účtu, kontaktujte nejprve správce emailových účtů se žádostí řešení.
  2. V případě, že Váš správce situaci nedokáže vyřešit, kontaktujte podporu studia Creactive.cz na adrese studio@creactive.cz a uveďte přesný popis problému.
  3. V obou případech můžete požádat o zadání konkrétního hesla, nebo o zadání hesla dočasného, o jehož změnu budete požádáni při následujícím přihlášení do služby GMail.